Wymiana doświadczeń pomiędzy genealogami, dyskusje ogólne na tematy genealogiczne i historyczne, dane dotyczące parafii, archiwów, ciekawych stron, itd
Odpowiedz

Powitanie i zapytanie o czytniki w archiwum

18 paź 2009, 21:30

Witam waskie grono Forumowiczów!
Jestem tutaj po raz pierwszy.Przeczytalam posty i mam pytanie : co to są te czytniki w Archiwum?
Moze to wyda sie dziwne, ale ja dopiero zaczynam dzialalność poszukiwawczą , a i internautką jestem początkującą i gubię się w informacjach. Będę więc chyba częstym gościem. Widzę jednak, że uczestników niewielu.
Zaczynam poszukiwania rodziny Zembskich Z Biskupic Ołobocznych. To koło Ostrowa WLKP.
Na razie pozdrawiam. Elwira Grzywczewska /Zembska/

Re: Powitanie i zapytanie o czytniki w archiwum

18 paź 2009, 21:49

Witam serdecznie na forum Gniazda! :)

Jeśli chodzi o twoje pytanie. Materiały przechowywane w archiwach są w dużej mierze zmikrofilmowane, co znaczy że zamiast przeglądania starych rozsypujących się tomisk, możemy otrzymać rolkę z filmem
Obrazek
na której umieszczone są zdjęcia wybranych ksiąg. Do przeglądania mikrofilmów służą właśnie czytniki, np. takie jak ten:
Obrazek

Pozdrawiam
Piotr Skałecki

Re: Powitanie i zapytanie o czytniki w archiwum

18 paź 2009, 22:04

w.danka.w@wp.pl
Ostatnio edytowano 16 gru 2012, 19:00 przez DankaW, łącznie edytowano 1 raz

Re: Powitanie i zapytanie o czytniki w archiwum

18 paź 2009, 22:14

Witaj Elwiro!
Full serwis. :)
Są zdjęcia i jest opis jak korzystać z czytników.
Na pewno w archiwach pomogą Tobie w pierwszych krokach przy obsłudze urządzenia.
Życzę pomyślności w poszukiwaniach.
Wojtek

Re: Powitanie i zapytanie o czytniki w archiwum

18 paź 2009, 22:51

Hej,

nie jest tak źle, mamy ponad tysiąc użytkowników na forum, z czego ponad 600 osób coś pisze. Oczywiście z ogólnopolskimi forami nie mamy się co mierzyć, ale z drugiej strony i one z nami nie za bardzo, jeśli chodzi o tematykę wielkopolską... Tyle ze statystyk i wyjaśnień.