Wymiana doświadczeń pomiędzy genealogami, dyskusje ogólne na tematy genealogiczne i historyczne, dane dotyczące parafii, archiwów, ciekawych stron, itd
Odpowiedz

Archiwum Archidiecezjalne w Gnieźnie - zapytanie

07 kwi 2013, 16:18

Witam!
Mam pytanie. Dzisiaj przeglądałem stronę internetową AA w Gnieźnie i natrafiłem na wpis, że nie można się do archiwum po dokumenty w celach prywatnych tylko trzeba zawrzeć umowę z jakąś tam firmą prywatną z którą AA podpisało umowę. Czyli jeśli rozumiem, że aby odnaleźć jakiś tam dokument
i otrzymać np, jego odpis to muszę zapłacić tej firmie te 45 zł/1h pracy i czekać aż oni łaskawie mi to znajdą i wystawią rachunek (wolę nawet nie myśleć jak duży on byłby)?
Podobno wcześniej tak nie było. Oprócz tego mam jeszcze jedno pytanie. Co to oznacza : "Poszukiwanie w celach cywilnoprawnych" ?
Może to nie byłoby dla mnie tak ważne gdyby nie to, że wiem dokładnie w jakich latach szukać dokumentów, mam do archiwum 3 min pieszo i jestem studentem (a każda złotówka się liczy).
Proszę o odpowiedź

pozdrawiam
Sebastian Fryda

Re: Archiwum Archidiecezjalne w Gnieźnie - zapytanie

07 kwi 2013, 17:28

Z metrykaliów można korzystać samemu.
Wystarczy pójść (zapisać się) złożyć wniosek i się dostaje księgi.
Tym bardziej mieszkając tak blisko.

Re: Archiwum Archidiecezjalne w Gnieźnie - zapytanie

07 kwi 2013, 20:42

Ale są koszty.
Abonament roczny chyba 15 zł i wypożyczenie każdej księgi 5 zł.

Wojtek

Re: Archiwum Archidiecezjalne w Gnieźnie - zapytanie

07 kwi 2013, 21:12

Ograniczenie do 5 ksiąg na osobę w ciągu dnia. Poza tym niektóre księgi nie są udostępniane z uwagi na zły stan, ale można zlecić przeprowadzenie kwerendy.

Jarek

Re: Archiwum Archidiecezjalne w Gnieźnie - zapytanie

08 kwi 2013, 21:35

Dziękuję bardzo za odpowiedź.

pozdrawiam
Sebastian

Re: Archiwum Archidiecezjalne w Gnieźnie - zapytanie

08 kwi 2013, 21:56