Witam.
Poszukuję wszelkich informacji na temat Zygarłowskich czasem pisanych w aktach jako Zegarłowskich , Zygarłoskich
Na obecnym etapie poszukiwań najstarszych przodków odnajduję w Kostrzynie - tym w Wielkopolsce
Od trzech miesięcy (od czasu kiedy przeczytałem spisaną w 1942 roku przez mojego pradziadka kronikę rodzinną opisującą początki rodu) niemal dzień i noc zajmuję się poszukiwaniem informacji dotyczących moich przodków. Spędziłem setki godzin w archiwum diecezjalnym, przy komputerze szukając informacji w internecie oraz na wyjazdach do rodziny rozsianej po całej Polsce.
Jestem początkującym poszukiwaczem i wiem, że jeszcze dużo pracy przede mną .
Na razie dotarłem w moich poszukiwaniach w Kostrzynie do Łukasza Zygarłowskiego który w 1785 r. był wymieniony jako chrzestny.
W 1793 r. ożenił się w Kostrzynie z Anną Gilewską - mieli oni 8 dzieci, wśród których był mój pra pra, pradziad Stanisław.
dalsze dzieje rodu mniej więcej mam odnalezione, choć jest jeszcze kilka nierozwiązanych wątków.
Najważniejsze dla mnie to pytanie - sposób w jaki szukać informacji skąd ten Łukasz Zygarłowski przywędrował do Kostrzyna.
Przeanalizowałem już wszystkie najstarsze wpisy w Kostrzynie ( urodzenia, zgony śluby).
Z wieku podanego w akcie zgonu wynika, że urodził się on teoretycznie w 1743 czyli prawdopodobnie pomiędzy 1743-1755 -gdzie...?
Wiem też że do Kostrzyna dotarł najprawdopodobniej z bratem Antonim Zygarłowskim, urodzonym ok 1756-1766 - gdzie...?
Odnajduję w Polsce dużą gałąź Zygarłowskich w Niekrasowie i Osieku koło Sandomierza - i tam dotarłem do Franciszka Zygadłowskiego ( Zygarłowskiego) którego ojcem byli Wacław i Marianna Zygarłowscy pokoleniowo odpowiadający mniej więcej mojemu Łukaszowi
Czy ktoś z Państwa natknął się na to nazwisko? Na Zygarłowskich, lub Zegarłowskich -( w kronice pradziad pisze, że część rodu właśnie tak się pisała)
Zwłaszcza zależy mi na osobach z tym nazwiskiem przed 1800 lub na początkach 1800 roku?