Poszukiwanie informacji o przodkach, ogłoszenia
Odpowiedz

Szpital św. Marii Magdaleny w Poznaniu

09 wrz 2012, 12:58

Szanowni Forumowicze,
Mój prapradziadek zmarł w Poznaniu w szpitalu św. Marii Magdaleny w listopadzie 1907 r. (taki zapis figuruje w akcie drugiego ślubu mojej praprababci). Czy ktoś z Państwa wie gdzie mieścił się ten szpital? W jakich zespołach w archiwum mogę najszybciej znaleźć jego akt zgonu? (tzn. pod jaki urząd podlegał ten szpital). Nie mam żadengo doświadczenia z dokumentami z zaboru pruskiego. No i, nie wiem gdzie pradziadek został pochowany!? Było to na pewno w Poznaniu, bo rodzina nie miała pieniędzy na transport do odległego miejsca zamieszkania. Nie wiem jakie cmentarze wtedy funkcjonowały. W wyszukiwarce grobów nie znalazłam prapradziadka. Nagrobek o ile był z pewnością nie przetrwał do dzisiaj. Będę wdzięczna ze wszelkie podpowiedzi.
Pozdrawiam
Agnieszka

Re: Szpital św. Marii Magdaleny w Poznaniu

09 wrz 2012, 13:55

Iku2012 napisał(a):Szanowni Forumowicze,
Mój prapradziadek zmarł w Poznaniu w szpitalu św. Marii Magdaleny w listopadzie 1907 r. (taki zapis figuruje w akcie drugiego ślubu mojej praprababci). Czy ktoś z Państwa wie gdzie mieścił się ten szpital? W jakich zespołach w archiwum mogę najszybciej znaleźć jego akt zgonu? (tzn. pod jaki urząd podlegał ten szpital). Nie mam żadengo doświadczenia z dokumentami z zaboru pruskiego. No i, nie wiem gdzie pradziadek został pochowany!? Było to na pewno w Poznaniu, bo rodzina nie miała pieniędzy na transport do odległego miejsca zamieszkania. Nie wiem jakie cmentarze wtedy funkcjonowały. W wyszukiwarce grobów nie znalazłam prapradziadka. Nagrobek o ile był z pewnością nie przetrwał do dzisiaj. Będę wdzięczna ze wszelkie podpowiedzi.
Pozdrawiam
Agnieszka

Witam

http://epoznan.pl/blogi-blog-19-123
http://poznan.zwiedzaj-polske.pl/Kolegi ... w-Poznaniu
Może chodzi o parafię a nie szpital?

Re: Szpital św. Marii Magdaleny w Poznaniu

09 wrz 2012, 15:06

Agnieszko,