Witam serdecznie! Mam prośbę w imieniu mojego niemieckiego kolegi, który poszukuje swoich krewnych z terenu dzisiejszej Wielkopolski. Jego przodkowie mieszkali w takich miejscowościach jak: Karpicko, Wolsztyn, Belęcin, Świętno, Boruja. Niestety, mój niemiecki jest bardzo słaby, dlatego też umieszczam poniżej jego list w oryginale. mam nadzieję, ze przynajmniej niektórzy z was znają ten język na tyle dobrze, że zrozumiecie jego sens i mam tez nadzieje na pomoc z waszej strony. Pozdrawiam serdecznie. Józek
"Hallo liebe Neumärker, > > nachdem ich schon einige Zeit mitgelesen habe,möchte ich mich kurz vorstellen.Mein Name ist Jörg Jäger,ich bin Jahrgang 1960,geb.in Bad Bevensen und wohne in BW-78628 Rottweil.Ich bin auf der Suche nach den Vorfahren mütterlicherseits aus dem Raum Wollstein/,Bomst und Graudenz/Posen. > > Friedrich,Wilhelm geb 06.04.1867 wohnhaft Belencin(Kleewiese)Vater:Johann,Geburtsdaten fehlen > Mutter:Rosina,geb.? > Wilhelm war verheiratet mit Emma,geb Zinke aus Borui.Eltern Karl Wilhelm geb:24.11 1858in Schwenten(Graudenz) > Rosina Häusler/Mühlengraben > Der Sohn Gerhard geb.13.12.1905-11.11.1965 Belencin(mein Opa)verh.mit Hedwig Schulz aus Tannheim22.01.1901-13.06.1959. > > Eltern von Hedwig:Schulz Traugott, 04.08.1864-15.04.193(7) > Louise,geb Rüdiger 03.01.1869 > Eltern:Rüdiger Johann Traugott aus Karpitzko 1831 > L(o)uise geb Draber,Konkolewo/Grätz 1832 > Eltern von Johann Traugott > Rüdiger Johann Christian 1801 Groitziger Brücke/Bomst > Ann(a) Dorothea geb. Bansen,Karpiztko > Eltern von Johann Christian:Georg Rüdiger aus Groitzig Herrschaftlicher Pachtfischer in Groitzig > Knispel Ann Maria aus Borui/Kirchplatz.Hochzeit am 18.11.1799 > Ann Maria war die Tochter des Knispel,Johann Christoph der angeblich Pfarrer in Kirchplatz/Borui war. > Alle Vorfahren waren evangelisch. > > Vielleicht kann mir jemand weiter helfen,weiter bin ich auch an der Geschichte der oben genannten Orten interessiert,und woher die evangelischen Einwanderer herkamen. > > Gruß an alle,Jörg
_________________ miłośnik genealogii i historii.
|