Wielkopolskie Towarzystwo Genealogiczne GNIAZDO

Forum dyskusyjne WTG GNIAZDO
Teraz jest 17 lis 2024, 08:21

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 17 kwi 2007, 09:24 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 lis 2006, 16:07
Posty: 3773
Witam, poniżej kilka myśli które nasunęły się w dyskusji po piątkowym wykładzie.

1) Pojawił się pomysł, że warto aby informacja o projekcie była wyraźnie uwidoczniona w pracowni naukowej AP w Poznaniu. Pozwoliłoby to - przy znanym pozytywnym stosunku pracowników AP do projektu - na zapoznanie z projektem osób dotąd niezorientowanych, a potencjalnie mogących dorzucić swoją cegiełkę przy okazji prowadzonych przez siebie poszukiwań. Szczegóły trzeba ustalić.

2) Od pewnego czasu są sygnały, że byłaby w AP możliwość wykonania pewnej ilości zdjęć cyfrowych akt małżeństw na potrzeby projektu - tak aby umożliwić indeksowanie z użyciem już obrazów cyfrowych. Pragnąłbym jednak wiedzieć, kto istotnie dysponowałby czasem (a kto aparaturą), by fizycznie te zdjęcia wykonywać. Ja niestety nie. Do rozmów z dyr. archiwum muszę jednak mieć orientację co do tego, ile osób by to było, tak aby (w trosce o wizerunek projektu) nie roztaczać przed nim miraży, które potem się rozwieją, bo dyr. da zgodę, a z naszej strony nie będzie kto miał wykonać zadania...

3) Gdyby w gronie osób zaangażowanych w projekt udało się znaleźć kogoś, kto udostępni własny laptop, choćby marny i stary, to te kilka osób, które obecnie coś dla projektu robią w AP, mogłyby to robić 2x szybciej - pp. Liśkiewicz i Berezowski na dziś dzień choćby - obecnie przepisują akta na kartkę i wtypowują w domu, czyli 2x tyle pracy i dodatkowe błędy. Wyobrażam sobie, że taki "dyżurny" laptop zostawiłoby się w depozycie AP do wyłącznego użytku indeksujących. Może ktoś ma jakiś przestarzały sprzęt leżący gdzieś bezużytecznie i udostępniłby go?

Pozdrawiam serdecznie i wdzięczny będę za konstruktywne uwagi.
Łukasz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 kwi 2007, 11:54 
Offline

Dołączył(a): 06 mar 2007, 14:53
Posty: 85
Lokalizacja: Inowrocław
Witam
Sprzęt na pewno przyda się Towarzystwu zarówno do pracy w archiwum jak i w terenie.Czy już Ktoś próbował sięgać po oferowane środki?


Program Operacyjny „Dziedzictwo kulturowe”
Priorytet 2. Rozwój instytucji muzealnych
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Adresaci:
• jednostki samorządu terytorialnego;
• państwowe i samorządowe instytucje kultury;
• archiwa państwowe;
• kościoły i związki wyznaniowe;
• organizacje pozarządowe.
Cel:
• ochrona i zachowanie materialnego dziedzictwa kulturowego,
• zwiększanie narodowego zasobu dziedzictwa kulturowego (w tym dziedzictwa archeologicznego) ,
• zwiększenie roli zabytków i muzealiów w rozwoju turystyki i przedsiębiorczości poprzez tworzenie zintegrowanych narodowych produktów turystycznych,
• poprawa warunków instytucjonalnych, prawnych i organizacyjnych w zakresie ochrony zabytków i ich dokumentacji;
Działania:
• zakupy dzieł sztuki i kolekcji dla instytucji muzealnych;
• zakupy starodruków i archiwaliów;
• konserwacja i mikrofilmowanie muzealiów, archiwaliów, starodruków,
księgozbiorów oraz zbiorów filmowych, wykonanie kopii starodruków i
inkunabułów;
• organizacja wystaw muzealnych, wraz z drukiem katalogów;
• wspieranie działalności edukacyjnej prowadzonej przez muzea
(np. konkursy, warsztaty, lekcje muzealne, itp.);
• organizacja konferencji, seminariów i innych spotkań mających na celu
wymianę opinii i doświadczeń z zakresu muzealnictwa, archiwistyki i
ochrony zabytków oraz dofinansowanie wydawnictw pokonferencyjnych;


Okres trwania projektu:
2007 r.

Limity finansowe:
minimalna wnioskowana kwota dofinansowania wynosi co najmniej 25 000 zł,
a w przypadku zakupów dzieł sztuki – co najmniej 10 000 zł;
dotacja może pokryć do 90% kosztów projektu;

Termin zgłaszania wniosków:
Do 10 stycznia, 10 kwietnia i 10 września 2007 r.

Adres do korespondencji:
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego,
Departament Dziedzictwa Narodowego
ul. Krakowskie Przedmieście 15/17,
00-071 Warszawa;
Szczegółowe informacje oraz dokumentacje potrzebną do złożenia wniosku znajdziecie Państwo na stronie:
http://www.mk.gov.pl/po/dziedzictwo.php

Pozdrawiam
Grażyna


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 kwi 2007, 18:46 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2006, 22:57
Posty: 2553
Lokalizacja: Mnichowo
Witam!
Dziekuje Grażyno za Twój post. Interesowałem sie juz tą sprawą. Jednak wg mojej wiedzy WTG-Gniazdo nie może byc benificjentem tych dotacji. Jesteśmy stowarzyszeniem zwykłym i nasza działalność może być realizowana tylko ze składek członkowskich. Nie możemy otrzymywać żadnych dotacji, darowizn itp, ale również prowadzić działalności gospodarczej. Wszystko to by sie zmieniło gdyby został zmieniony status Stowarzyszenia. Wymaga to rejestracji w sądzie, wielu biurokratycznych posunięć. np. statut, zarząd. Musielibysmy zatrudnić księgową, bo trzeba robić sprawozdania do Urzedów , nawet gdy nie prowadzimy żadnej działalności gospodarczej.
Sprawa jest skomplikowana i nie wiem czy warta zachodu. Może sie mylę. Może ktoś nam coś podpowie i tym samym będzie mozliwe to o czym pisze Grażyna.
Zostawiam więc temat otwarty .
Pozdrawiam
Wojtek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Połajewo!
PostNapisane: 21 wrz 2007, 18:12 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 lis 2006, 16:07
Posty: 3773
Witam,

Przypominam że duplikaty dla całego b. pow. obornickiego zaginęły.

Pozdrawiam,
Łukasz


Ostatnio edytowano 22 cze 2012, 12:46 przez Łukasz Bielecki, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 wrz 2007, 18:38 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 lis 2006, 11:47
Posty: 1425
Lokalizacja: Poznań
Czy można by było robić zdjęcia aktom ślubów?
Ja byłabym zainteresowana by pojechać do Połajewa, tam bowiem urodził się mój pradziadek, a i prababka stamtąd podobno pochodziła. Chętnie bym w ogóle przerzuciła te księgi .....

Asia


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 wrz 2007, 19:08 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 lis 2006, 16:07
Posty: 3773
Same urodzenia aż do 1900 są w AAP na mikrofilmach.

Łukasz


Ostatnio edytowano 22 cze 2012, 12:44 przez Łukasz Bielecki, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 wrz 2007, 20:15 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 lis 2006, 11:47
Posty: 1425
Lokalizacja: Poznań
Dobra, zobaczymy co się da z tym fantem zrobić. Nie wykluczam, że będzie potrzebny pomocnik, bo jeśli tego jest tyle, nie wyobrażam sobie szczerze mówiąc ręcznego przepisywania. Możliwość robienia zdjęć bardzo ułatwiłaby sprawę. Całość mogłabym potem zgrać na płytę i przekazać zarówno proboszczowi z Połajewa, jak i poznańskiemu AP.
Szczegóły uzgodnimy via e-mail.
Odezwę się jutro.

Asia


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 cze 2012, 08:52 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, 10:59
Posty: 83
Lokalizacja: Poznań
Łukasz Bielecki napisał(a):

2) Od pewnego czasu są sygnały, że byłaby w AP możliwość wykonania pewnej ilości zdjęć cyfrowych akt małżeństw na potrzeby projektu - tak aby umożliwić indeksowanie z użyciem już obrazów cyfrowych. Pragnąłbym jednak wiedzieć, kto istotnie dysponowałby czasem (a kto aparaturą), by fizycznie te zdjęcia wykonywać.


Czy znalazły się osoby, które wykonałyby zdjęcia? Niestety ze względu na skrócone godziny otwarcia archiwum nie mam możliwości skorzystania ze zbiorów. Jeśli jednak znalazłby się ochotnik do wykonania zdjęć, to z chęcią podjęłabym się indeksacji parafii Lutynia (mikrofilmy od 0-13403 do 0-13501).

_________________
Natalia


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL