Wielkopolskie Towarzystwo Genealogiczne GNIAZDO

Forum dyskusyjne WTG GNIAZDO
Teraz jest 17 lis 2024, 05:28

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: USC w Poznaniu.
PostNapisane: 03 lis 2011, 23:18 
Offline

Dołączył(a): 01 paź 2010, 16:24
Posty: 12
Witam.
Mam pytanie do osób korzystających z usc w Poznaniu.Jedna z moich krewnych mieszkała w Sopocie ale zmarła w Poznaniu.Była osoba samotną(panną).Chcę wydobyć z urzędu akt zgonu i najlepiej kserokopie ale czy jako osoba obca w Poznaniu mam szanse.Słyszałam różne opinie i czarno to widzę.Proszę o poradę.
Pozdrawiam Ziuta


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 03 lis 2011, 23:30 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2006, 22:57
Posty: 2553
Lokalizacja: Mnichowo
Zgodnie z przepisami odpisy akt wydawane sa tylko osobom w pierwszym stopniu pokrewieństwa. W innych przypadkach należy mieć zaświadczenie z sądu o sprawie np. spadkowej.

Wojtek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 03 lis 2011, 23:37 
Offline

Dołączył(a): 01 paź 2010, 16:24
Posty: 12
Oj,nie mówię o przepisach.Pewne urzędy USC idą na rękę i pomagają jak tylko mogą włącznie z ksero.Ale też są takie co o ksero lepiej zapomnieć a o wydaniu aktu zgonu bez potwierdzenia pierwszego stopnia pokrewieństwa wręcz nie ma mowy.Pytam sie jak to jest w Poznaniu?
Pozdrawiam Ziuta


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 04 lis 2011, 00:06 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2006, 22:57
Posty: 2553
Lokalizacja: Mnichowo
Właśnie napisałem jak to jest w Poznaniu.
Wojtek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 04 lis 2011, 10:45 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 sty 2011, 18:52
Posty: 134
Lokalizacja: Zatom Stary
Ja już od kilku miesięcy próbuję zdobyć ksero aktu zgonu mojej prababci - bezskutecznie. Jestem w posiadaniu odpisu, w którym są błędy i nieścisłości dlatego zależy mi na kserokopii oryginału - USC w Poznaniu jest jednak nieugięte - mimo, iż to moja prababcia. Tłumaczą się zniszczeniem ksiąg (dla ścisłości podam, że chodzi o księgę z 1935r.) - dziwnym trafem w Archiwum Państwowym już nie robią takich problemów i skanują dokumenty aż miło - dużo, dużo starsze...

_________________
Pozdrawiam!
Agnieszka Bogajewicz-Lamcha

---------------------------------------------
Szukam
Frankowski, Straburzyński, Szymkowiak, Tacik, Łukaszyk, Szajek, Kalemba, Fąferek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 04 lis 2011, 12:40 
Offline

Dołączył(a): 23 maja 2011, 15:43
Posty: 144
Pani Agnieszko
USC nie robi kserokopii ksiąg wydają tylko odpisy aktów .W Pani przypadku należy wypełnić i wysłać druk o nazwie
"Sprostowanie oczywistego błędu pisarskiego lub uzupełnienie aktu stanu cywilnego" koszt 39 zł.(+pozostałe)
http://bip.um.poznan.pl/bip/public/bip/ ... sp_id=1682
Otrzyma Pani decyzję od której w ciągu 14 dni można się odwołać do Wojewody za pośrednictwem tegoż USC.
Później pozostaje tylko sąd powszechny.
Wszystkie zmiany muszą być udokumentowane pełnymi odpisami(na każdym druku pisze co należy dołączyć).
Jeżeli zdecyduje się Pani na taką drogę wniesienia zmian to odpis nie musi Pani odbierać w Poznaniu a w USC zamieszkania.Należy o tym napisać we wniosku.

_________________
pozdrawiam
Waldemar


Ostatnio edytowano 06 gru 2011, 00:54 przez walwin, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 04 lis 2011, 13:01 
Offline

Dołączył(a): 23 maja 2011, 15:43
Posty: 144
Pani Ziuto.
1. Do otrzymania odpisów aktów stanu cywilnego uprawnieni są:
* osoba, której akt dotyczy,
* wstępni, zstępni, rodzeństwo, małżonek, przedstawiciel ustawowy,
* sąd i inne organy państwowe,
* inne osoby, które wykażą w tym interes prawny.
* zgodnie z art. 32 kpa w postępowaniu, jakim jest wydanie odpisu aktu stanu cywilnego może występować pełnomocnik, który zobowiązany jest złożyć do akt sprawy oryginał lub urzędowo poświadczoną kopię pełnomocnictwa.
2. Wymagane dokumenty:
* pisemny wniosek zawierający dane wnioskodawcy, imię i nazwisko osoby, której dotyczy akt (w przypadku zamawiania odpisu aktu urodzenia - nazwisko rodowe) oraz datę zdarzenia, którą akt potwierdza. We wniosku należy również wskazać cel wydania dokumentu. Wniosek należy podpisać.
* osoba składająca wniosek winna wylegitymować się ważnym dokumentem tożsamości tj. dowodem osobistym lub paszportem
Należy wypełnić wniosek
http://bip.um.poznan.pl/bip/public/bip/ ... sp_id=1678
Jeżeli nie jest to krewna w linii prostej to efekt widzę czarno.
Samo złożenie wniosku nic nie kosztuje.
Ale proszę spróbować wpisując w rubrykę "Odpisy przeznaczone są do sprawy" spadkowej.
Jest jeszcze droga poprzez osobę która pochowała Pani krewną.Ta osoba otrzymała trzy egzemplarze skróconego aktu zgonu.

_________________
pozdrawiam
Waldemar


Ostatnio edytowano 06 gru 2011, 00:55 przez walwin, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 04 lis 2011, 16:23 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 kwi 2009, 20:13
Posty: 1072
Lokalizacja: Poznań
walwin napisał(a):
USC nie robi kserokopii ksiąg wydają tylko odpisy aktów .
Waldemarze,
Jest faktycznie tak jak piszesz, jednak oficjalne stanowisko MSWiA jest takie że nie ma formalnych przeszkód w uzyskaniu kserokopii oryginałów:
Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji napisał(a):
Nie negując więc uprawnienia do otrzymania kserokopii wpisów dokonanych w księgach stanu cywilnego, [...] należy jednak zauważyć, iż księgi te muszą być w należyty sposób przechowywane, zabezpieczane i konserwowane, co niejednokrotnie - szczególnie w przypadku starszych ksiąg - uniemożliwi wykonanie z nich kserokopii.
[...]
W sytuacji, gdy osoba [...] zwróci się do kierownika usc o wydanie kserokopii wpisu dokonanego w księdze - kierując się zasadami ogólnymi należy stwierdzić, iż możliwość uzyskania kserokopii uzależniona jest od stanu księgi oraz możliwości technicznych urzędu stanu cywilnego.
więcej informacji było w tym wątku:
viewtopic.php?p=23920#p23920

_________________
pozdrawiam, Tomek
Odoliński , Odaliński, Oduliński - jeżeli spotkasz się z tymi nazwiskami gdziekolwiek napisz do mnie koniecznie...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 04 lis 2011, 16:28 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 sty 2011, 18:52
Posty: 134
Lokalizacja: Zatom Stary
walwin napisał(a):
Pani Agnieszko
USC nie robi kserokopii ksiąg wydają tylko odpisy aktów .W Pani przypadku należy wypełnić i wysłać druk o nazwie
"Sprostowanie oczywistego błędu pisarskiego lub uzupełnienie aktu stanu cywilnego" koszt 39 zł.(+pozostałe)
http://bip.um.poznan.pl/bip/public/bip/ ... sp_id=1682
Otrzyma Pani decyzję od której w ciągu 14 dni można się odwołać do Wojewody za pośrednictwem tegoż USC.
Później pozostaje tylko sąd powszechny.
Wszystkie zmiany muszą być udokumentowane pełnymi odpisami(na każdym druku pisze co należy dołączyć).
Jeżeli zdecyduje się Pani na taką drogę wniesienia zmian to odpis nie musi Pani odbierać w Poznaniu a w USC zamieszkania.Należy o tym napisać we wniosku.
pozdrawiam
Waldemar

Panie Waldemarze
Z całym szacunkiem posiadam wiele kserokopii aktów wydanych przez inne USC jako dokumenty nie mające mocy urzędowej w cenie 5zł za 1 stronę A4 wydane na mocy aktualnie obowiązujących przepisów.

_________________
Pozdrawiam!
Agnieszka Bogajewicz-Lamcha

---------------------------------------------
Szukam
Frankowski, Straburzyński, Szymkowiak, Tacik, Łukaszyk, Szajek, Kalemba, Fąferek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 04 lis 2011, 16:57 
Offline

Dołączył(a): 23 maja 2011, 15:43
Posty: 144
Najmocjniej Was przepraszam,nie miałem zielonego pojęcia,że można żądać odbitki ksero z księgi.Zawsze mi odmawiano powołując się na prawo o aktach stanu cywilnego.Dotyczy to nie tylko Poznania.
serdecznie pozdrawiam
Waldemar

_________________
pozdrawiam
Waldemar


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 04 lis 2011, 17:16 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 sty 2011, 18:52
Posty: 134
Lokalizacja: Zatom Stary
No właśnie... To dowodzi znanego przysłowia - są Ludzie i Ludziska :D
Wszystko zależy od urzędników i ich interpretacji przepisów - choć może częściej od ich Widzimisię...

Ale Ziuto nie łam się! Spróbuj - może Tobie się uda. Ja robię tak - wpłacam na konto USC opłatę za kserokopie aktów, które podaję w tytule, następnie wysyłam wnioski wraz z dowodami wpłaty. To dość ryzykowne ale jak dotąd skuteczne - poza USC w Poznaniu niestety...

_________________
Pozdrawiam!
Agnieszka Bogajewicz-Lamcha

---------------------------------------------
Szukam
Frankowski, Straburzyński, Szymkowiak, Tacik, Łukaszyk, Szajek, Kalemba, Fąferek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 04 lis 2011, 17:35 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 kwi 2009, 20:13
Posty: 1072
Lokalizacja: Poznań
walwin napisał(a):
Najmocjniej Was przepraszam,nie miałem zielonego pojęcia,że można żądać odbitki ksero z księgi.Zawsze mi odmawiano powołując się na prawo o aktach stanu cywilnego.Dotyczy to nie tylko Poznania.
Waldemarze,
Wydaje mi się że absolutnie nie masz za co przepraszać, zupełnie podręcznikowo :-) chciałeś pomóc innym a sam dowiedziałeś się czegoś nowego!
Na miejscu Agnieszki wykorzystałbym twój ciekawy pomysł z próbą sprostowania aktu - być może w trakcie takiej procedury udałoby się uzyskać dostęp do brakujących danych czy oryginału.

Wygląda na to że polityka USC Poznań jest taka że zgodnie z prawem i stanowiskiem MSWiA nie chcą zawracać sobie głowy tym do czego nie są przepisami jednoznacznie zobowiązani. Przykre to, wystarczyłaby odrobina życzliwości i dobrej woli, bez łamania prawa aby faktycznie urząd był bardziej przyjazny w rzeczywistości a nie deklaracjach tym którzy jego działanie finansują...

_________________
pozdrawiam, Tomek
Odoliński , Odaliński, Oduliński - jeżeli spotkasz się z tymi nazwiskami gdziekolwiek napisz do mnie koniecznie...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 04 lis 2011, 22:03 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, 20:49
Posty: 327
Lokalizacja: Skoczów n.Wisłą
Mając na uwadze orzecznictwo sądów administracyjnych można wystąpić z żądaniem wydania kserokopii aktu stanu cywilnego nie mającej charakteru dokumentu urzędowego w rozumieniu prawa o aktach stanu cywilnego /art. 79 pkt 1 i art. 4/ winno być ono rozpoznane przez organy administracji w odrębnym postępowaniu jako nowy wniosek wszczynający postępowanie w sprawie /art. 61 Kpa/. Odmowa winna nastąpić w formie decyzji, która w takim wypadku musi zawierać szczegółowe uzasadnienie prawne i faktyczne. Jeśli urzędnik jest słaby merytorycznie to dla świętego spokoju wyraża zgodę i nie musi pisać tego uzasadnienia, ale zdarza się, że są dobrzy i do tego złośliwi. Trzeba jeszcze pamiętać, że z chwilą wszczęcia postępowania administracyjnego strona ( składający wniosek) ma prawo przeglądania wszystkich akt ( związanych ze sprawą a znajdujących się w danym urzędzie) i sporządzania własnoręcznie odpisów. Możliwe w takich przypadkach jest także sporządzenie fotografii własnym aparatem fotograficznym ( bez lampy błyskowej), ale tu orzecznictwo administracyjne nie jest jednolite.
Jeśli jednak nic się nie uda, to trzeba liczyć na życzliwość właściwego wojewody, który jest organem odwoławczym od decyzji USC.
Trzeba dodatkowo wziąć pod uwagę, że osoby nie będące krewnymi w stopniu określonym w ustawie o aktach stanu cywilnego, muszą wykazać swój interes prawny, co nie jest rzeczą łatwą.

_________________
Bolesław Lipoński


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 04 lis 2011, 22:17 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 sty 2011, 18:52
Posty: 134
Lokalizacja: Zatom Stary
Tomku proponowano mi takie rozwiązanie jak również odpis zupełny z wszelkimi adnotacjami ale wiesz, mi po prostu zależy na oryginale... Zobaczyć choćby podpis przodka (w tym konkretnym przypadku praprababci, która najprawdopodobniej zgłaszała zgon córki - bo ta zmarła w młodym wieku a mieszkała z matką) to dla mnie bezcenne. Dla urzędników liczy się papier - dla mnie coś innego. Nie wiem jak to nazwać - sentyment? Jakiś namacalny dowód i ślad po przodkach a nie urzędowy dokument odtworzony po wielu latach.

_________________
Pozdrawiam!
Agnieszka Bogajewicz-Lamcha

---------------------------------------------
Szukam
Frankowski, Straburzyński, Szymkowiak, Tacik, Łukaszyk, Szajek, Kalemba, Fąferek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 06 lis 2011, 13:55 
Offline

Dołączył(a): 29 paź 2007, 20:19
Posty: 45
Lokalizacja: Poznań
Tłumaczą się zniszczeniem ksiąg (dla ścisłości podam, że chodzi o księgę z 1935r.) - dziwnym trafem w Archiwum Państwowym już nie robią takich problemów i skanują dokumenty aż miło - dużo, dużo starsze...


Do zadań archiwów państwowych należy również zabezpieczanie zasobu. Przez zabezpieczanie rozumie się nie tylko konserwowanie akt, ale także kopiowanie, czyli mikrofilmowanie i skanowanie archiwaliów. Rozumiem, i zgadzam się z tym, że na tym archiwa państwowe powinny poprzestać. Wszak, widać gołym okiem, że akta w AP Poznań, przez notoryczne udostępnianie oraz kopiowanie na zlecenia klientów, są w nie najlepszym stanie fizycznym.

Pozdrawiam
Beata Karwalska


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: USC w Poznaniu.
PostNapisane: 10 gru 2011, 09:14 
Offline

Dołączył(a): 23 maja 2011, 15:43
Posty: 144
Witam,otrzymałem z USC Poznań odpowiedź na wniosek o zrobienie kserokopii z akt oryginalnych,którą w najważniejszej części pozwolę sobie przytoczyć.

"Odnosząc się do kwestii wydania kserokopii aktów informuję, że realizacja wniosku w tym zakresie, w chwili obecnej nie jest możliwa. Zgodnie bowiem z art. 79 ustawy z dnia 29 września 1986 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (tekst jednolity Dz, U z 2011 r. Nr 212 póz. 1264) z ksiąg stanu cywilnego wydaje się odpisy skrócone i zupełne aktów stanu cywilnego oraz zaświadczenia o dokonanych w księgach stanu cywilnego wpisach lub o ich braku i są to dokumenty urzędowe, stanowiące dowód zdarzeń stwierdzonych w aktach stanu cywilnego. Możliwość wydania kserokopii z ksiąg stanu cywilnego nie wynika wprost z przepisów prawa. Co prawda uzyskanie dokumentów w takiej formie nie jest wykluczone, jednak może nastąpić w przypadku, gdy stan ksiąg pozwala na ich kserowanie oraz jeżeli wnioskodawca uprawniony do uzyskania dokumentów, uzasadni potrzebę otrzymania ich w takiej formie. Podkreślam, że poddawanie ksiąg stanu cywilnego działaniu aparatury kserującej może mieć negatywny wpływ na ich trwałość.
Zgodnie § 23 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 26 października 1998r. w sprawie szczegółowych zasad sporządzania aktów stanu cywilnego, sposobu prowadzenia ksiąg stanu cywilnego, ich kontroli, przechowywania i zabezpieczania oraz wzorów aktów stanu cywilnego, ich odpisów, zaświadczeń i protokołów (Dz. U Nr 136 póz. 884 ze zm.) kierownik urzędu stanu cywilnego jest odpowiedzialny za należyte przechowywanie, zabezpieczenie i konserwację ksiąg stanu cywilnego.
Księgi stanu cywilnego nie tylko dokumentują stan cywilny osób w określonym przedziale czasowym, ale są także dobrem kulturowym i z tego względu istnieje obowiązek ich ochrony i zabezpieczenia przed zniszczeniem.
Podjęcie decyzji o poddaniu ksiąg stanu cywilnego kserowaniu nastąpić może, jeżeli jest uzasadnione ważnym interesem indywidualnym strony.
Proszę zatem o wskazanie, jakie ważne względy przemawiają za wydaniem kserokopii ww. aktów stanu cywilnego," ……..

Otrzymane pismo nie jest w formie decyzji,brak wskazania drogi odwoławczej.
Komentarz pozostawiam Państwu,ja już nie mam siły dalej walczyć z USC Poznań.

_________________
pozdrawiam
Waldemar


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 gru 2011, 11:01 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 sty 2011, 18:52
Posty: 134
Lokalizacja: Zatom Stary
Ja dostałam identyczną odpowiedź, wszystko ciągnie się już prawie rok. Każda moja kolejna argumentacja kończy się podobną reakcją - masło maślane... :|

_________________
Pozdrawiam!
Agnieszka Bogajewicz-Lamcha

---------------------------------------------
Szukam
Frankowski, Straburzyński, Szymkowiak, Tacik, Łukaszyk, Szajek, Kalemba, Fąferek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 06 kwi 2012, 16:00 
Offline

Dołączył(a): 23 maja 2011, 15:43
Posty: 144
Witam,otrzymałem następną odpowiedź (drugą)z USC Poznań z przeprosinami za błąd literowy w akcie.
I jeszcze cyt"Ponadto wyjaśniam,że informacji,których Pan oczekuje,czyli podania zawodów świadków nie wpisuje się do odpisu zupełnego aktu małżeństwa,gdyż odpis ten nie zawiera takiej rubryki"
Jest rubryka "Uwagi" ale tego Pani z USC podpisująca akt i pismo nie zauważa (moje spostrzeżenie).
Cyt"Odnosząc się natomiast do prośby o wydanie kserokopii aktu stanu cywilnego,tutejszy urząd udzielił wyczerpujących informacji na ten temat w piśmie z dnia.....2011r.itd."
Rezultat-nie otrzymałem żadnej kserokopii dokumentu.
Obawiam się,że niestety będziemy musieli poczekać do wymiany kierownika USC w Poznaniu,lub doprecyzowania ustawy,żeby uzyskać kserokopię dokumentu.

_________________
pozdrawiam
Waldemar


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 06 kwi 2012, 19:08 
Offline

Dołączył(a): 08 lut 2012, 08:42
Posty: 112
Lokalizacja: LESZNO
Urząd w Poznaniu to ewenement na skalę światową jest w 100% "frontem dla klienta" czyli utrudniać genealogom to porządek dzienny. Ciekawe, że wiele innych urzędów rozumie nas i potrafi zrobić ksero interesujących nas aktów. Przy okazji życzę WESOŁEGO ALLELUJA :)

_________________
Pozdrawiam Euzebiusz

_________________________________
SZUDRA - Sokołowo - Sokołowice, Charbielin, Dłużyna, Machcin, Kościan, Bukówiec Górny, Leszno SPŁAWSKA - Czacz, KOZICA - Czerwona Wieś,


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 06 kwi 2012, 19:44 
Offline

Dołączył(a): 16 gru 2006, 20:28
Posty: 797
Lokalizacja: Wolsztyn
Nie pisz jak nie wiesz dokładnie jaki jest.

_________________
Pozdrawiam
Jacek Piętka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 05 paź 2012, 15:03 
Offline

Dołączył(a): 05 lut 2011, 00:43
Posty: 175
Lokalizacja: Leszno
Witam!

Czy ktoś może w ostatnich dniach "załatwił" coś z USC Poznań?
Potrzebuję kserokopię aktu zgonu mojej Prababci..
Nie wiem czy pisać do nich czy może od razu wysłać moją siostrę. Może na miejscu da się jakoś urobić urzędników...

_________________
Pozdrawiam, Beata

Poszukuję:
Taszarek - Wilkowyja/Annapol

Ocalić od zapomnienia - za wszelką cenę


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 sty 2013, 08:51 
Offline

Dołączył(a): 19 lip 2012, 14:10
Posty: 2
Lokalizacja: Leszno / Poznań
Witam wszystkich forumowiczów,

Załatwiałem w USC Poznań ksero aktu zgonu mojego pradziadka, jakoś pod koniec 2011 roku. Wymiana uprzejmości trwała 3 miesiące, ale ostatecznie ksero otrzymałem, mimo oczywiście przeciwności na początku. Słałem im elaboraty, z mocnym podparciem prawnym, a ostatecznym argumentem było żądanie, aby na gruncie kpa wydali decyzję odmowną z możliwością odwołania do Wojewody, który decyzje generalnie uwala.
Podobnie odporna była Pani z USC Sompolno, ale poddała się dużo szybciej niż Poznań.

Podczas swoich badań zauważyłem, że w wielu przypadkach USC, chciałoby może i wydać ksero, ale nie zna podstawy prawnej pozwalającej na kserowanie. Często wystarczy im podrzucić przepis lub interpretację zezwalającą na kserowanie i wtedy nie ma problemów.

_________________
Pozdrawiam
Witek Porankiewicz


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 sty 2013, 21:54 
Offline

Dołączył(a): 20 kwi 2008, 09:18
Posty: 120
Witam,
ja niedawo wysłałem wniosek o wydanie kserokopi i usc ma mi ją przesłać, chyba zmienili swoje stanowisko bo gdy w 2008 błagałem ich o tę kserokopię to jedynie odpis mi wydano. Próbujcie zatem teraz.

_________________
pozdrawiam serdecznie
Jarek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 47 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL